ÁEEK | Emberi Erőforrás Fejlesztési Főigazgatóság - A bejelentéssel kapcsolatos követelmények

A bejelentéssel kapcsolatos követelmények

A kérelmező az erre rendszeresített formanyomtatványon bejelenti az Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központ - továbbiakban: ENKK - részére,

  1. nevét,
  2. lakcímét (szervezet esetén székhelyét),
  3. a folytatni kívánt szolgáltatási tevékenység megjelölését,
  4. a szolgáltatásnyújtás adott naptári évben tervezett időtartamát,
  5. a szolgáltatásnyújtás során Magyarországon használni kívánt szakmai címet,
  6. nyilatkozatát arról, hogy rendelkezik-e a szolgáltatásnyújtó felelősségbiztosítással vagy más megfelelő, a szakmai felelősségét érintő egyéni vagy kollektív biztosítékkal. Amennyiben rendelkezik, nyilatkozatot tesz a felelősségbiztosítás vagy más biztosíték lényeges jellemzőiről. A nyilatkozat tartalmazza a biztosítóintézet nevét, a biztosítási szerződés számát, a biztosítási összeget, a fedezett kockázatot, illetve, hogy mely államok területére terjed ki a garancia,
  7. állampolgárságát (illetve ha jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, a honossága szerinti EGT-állam nyilvántartásának megnevezését és a szolgáltató nyilvántartási számát),
  8. a letelepedés szerinti EGT-állam megnevezését,
  9. nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a tevékenységet határon átnyúló szolgáltatás keretében kívánja folytatni, és
  10. ha a szolgáltatási tevékenység a letelepedés helye szerinti EGT-államban engedélyhez vagy nyilvántartásba vételhez kötött, a szolgáltató engedélyének számát vagy a nyilvántartási számát.

A szolgáltató bejelentéséhez csatolandó dokumentumok:

  • kitöltött formanyomtatvány
  • a kérelmező nevét és állampolgárságát igazoló közokiratok másolata, olyan okirat hiteles másolata és hiteles fordítása, amely tanúsítja, hogy a kérelmező valamely tagállamban letelepedettként jogosult az adott szakma gyakorlására és egészségügyileg alkalmas,
  • a szolgáltatásnyújtó azon, képzése sikeres elvégzését tanúsító okiratának hiteles másolata és hiteles fordítása, amely tagállamában a szolgáltatásnyújtásra felkészítette, továbbá
  • szükség esetén a letelepedés szerinti tagállam illetékes hatósága által kiadott olyan igazolás (konformitást tanúsító vagy ún. szerzett jogot tanúsító igazolás), amely a 2005/36/EK irányelv alapján igazolja a bejelentéssel érintett szakképesítés feltétel nélküli elismerhetőségét.

Ha a kérelmező a bejelentési kötelezettség alá tartozó határon átnyúló szolgáltatásnyújtás során ténylegesen nem maga végzi az adott tevékenységet (azaz a kérelmező egy szervezet), akkor a tevékenység során használni kívánt címet és a bejelentéshez csatolandó dokumentumok közlését a szolgáltatási tevékenységet ténylegesen végző személyre kell megtenni. Kérjük, hogy a közölt adatokban történő változásról az ENKK-t haladéktalanul tájékoztassák.

A szolgáltatásnyújtó bejelentése egy évre szól.

Ha az első alkalommal tett bejelentés után a szolgáltatásnyújtó ismételten határon átnyúló szolgáltatást kíván nyújtani, és a csatolandó okiratok által tanúsított körülményekben nem történt lényeges változás, akkor a szolgáltatásnyújtó újbóli bejelentéséhez elegendő a fenti adattartalmú formanyomtatványt benyújtania.

Hiteles fordítás:

  • az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda által készített fordítás,
  • magyar külképviseleti szerv hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
  • magyar közjegyző hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
  • az a magyar fordítás, amely hitelesnek minősül valamely tagállam joga szerint.

Hiteles másolat:

  • jogszabály által hitelesnek minősített másolat (pl. közjegyző által),
  • a Központ ügyintézője által - ügyfélfogadási időben történő személyes megjelenés esetén - az eredeti okiratról készített és hitelesített másolat, (kizárólag a Központ előtt folyó eljárásban történő felhasználásra)
  • idegen nyelvű bizonyítványról/oklevélről az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda által készített hiteles másolat,
  • a valamely tagállam joga szerint hitelesnek minősülő másolat.