ÁEEK | Emberi Erőforrás Fejlesztési Főigazgatóság - Egyéb eljárástípusok

Egyéb eljárástípusok

1.    A működési nyilvántartásba történő új szakképesítés felvétele

A működési nyilvántartásba történő új szakképesítésre vonatkozó felvételi kérelemnek benyújtási határideje nincs (az Ügyfél dönti el, hogy mikor kéri az eljárás megindítását).

Amennyiben az Ügyfél szeretne működési nyilvántartási igazolványt (kártyát) az új szakképesítéséről is, abban az esetben új szakképesítés felvétele iránti kérelmet – a szükséges mellékletekkel – kell benyújtania.

Működési nyilvántartásba történő új szakképesítés felvételéhez benyújtandó iratok:

Kérelem formanyomtatvány
Befizetést igazoló dokumentum
Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamarai tagság
- Pontigazolás (csak abban az esetben, ha az Ügyfél 8 évnél régebbi „új” szakképesítése felvételét kéri a működési nyilvántartásba).

 

2.     A működési nyilvántartás meghosszabbítása

Az egészségügyi tevékenységvégzés szüneteltetése esetén lehetőség van a működési nyilvántartás meghosszabbítására.

A meghosszabbítás iránti kérelmet a szüneteltetésre okot adó tény, körülmény igazolásával együtt legkésőbb a működési nyilvántartás lejártának napjáig kell benyújtani.

Működési nyilvántartás meghosszabbítási kérelemhez benyújtandó iratok:

Kérelem formanyomtatvány
Befizetést igazoló dokumentum
Meghosszabbítás alapjául szolgáló dokumentumok.

A működési nyilvántartás meghosszabbítására az alábbi indokok esetén van lehetőség:

- a doktori iskolákról, a doktori eljárások rendjéről és a habilitációról szóló 387/2012. (XII. 12.) Korm. rendeletben szabályozott, illetve más, ösztöndíjjal támogatott tudományos munka,
- csecsemőgondozási díj/terhességi gyermekágyi segély, gyermekgondozási segély, gyermekgondozási díj nyilvántartott személy általi igénybe vétele,
- balesetből vagy tartós betegségből fakadó keresőképtelenség,
- 10 éven aluli gyermek, illetve tartósan gondozásra szoruló hozzátartozó otthoni ápolása, gondozása,
- a honvédelemről szóló törvény szerinti katonai, illetve polgári szolgálat teljesítése, vagy honvédelmi munkakötelezettség teljesítése,
- közfeladat ellátása.

 

3.     A működési nyilvántartásból való törlés

A működési nyilvántartásból való törlési kérelemnek benyújtási határideje nincs (az Ügyfél dönti el, hogy mikor kéri az eljárás megindítását).

Működési nyilvántartásból való törlési kérelemhez benyújtandó iratok:

Kérelem formanyomtatvány
- Befizetést igazoló dokumentum.

 

6.      A törlést követő újrafelvétel

A működési nyilvántartásból való törlést követő újrafelvételi kérelemnek benyújtási határideje nincs (az Ügyfél dönti el, hogy mikor kéri az eljárás megindítását).

Törlést követő újrafelvételi kérelemhez benyújtandó iratok:

Kérelem formanyomtatvány
- Befizetést igazoló dokumentum
- Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamarai tagság
- Pontigazolás (minden esetben).

 

7.      Adatváltozás bejelentése

Az érvényes működési nyilvántartással rendelkező személy a személyes adataiban és lakcímében történt változást 30 napon belül köteles az ÁEEK EFF-nek bejelenteni.

A nyilvántartásban szereplő szakdolgozó személyes adatait, lakcímét és egyéb elérhetőségi adatait az elektronikus kérelem formanyomtatványon ellenőrizheti (https://adatlap.enkk.hu).
 

7.1 Papír alapú adatváltozás bejelentés

Benyújtandó iratok:

Kérelem formanyomtatvány.

Amennyiben az adatváltozás miatt új működési nyilvántartási igazolványt (kártya) kér az Ügyfél, akkor csak papír alapon nyújthatja be a kérelmet és ebben az esetben csatolnia kell

a befizetést igazoló dokumentumot.

 

7.2 Elektronikus (e-mail) adatváltozás bejelentés

Az Ügyfél az adataiban bekövetkezett változást jelezheti az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen.
 

7.3 Validáló felületen történő bejelentés (validálás)

Amennyiben az Ügyfél az adatai helyességét évente legalább egy alkalommal a https://validalas.enkk.hu felületen ellenőrzi és aktualizálja, évente egy szabadon választható elméleti továbbképzési pontra jogosult.