


a valóságot hamis színben tüntessék fel, tekintettel arra, hogy abban a kívtilálló szénrlára nem
különíthető el világosan és teljesen egyértelműen, hogy aZ epp leírt állítás a tárgyalt két hatósági
eljárás közül pontosan melyiket érinti. Miír a cikk címe is megtévesztő, mivel összemos olyan
állításokat, amely a Diagon Kft.-vel szemben indult két külön hatósági eljárásra vonatkozik. Senki
nem állította azt ugyanis, hogy a szalmonellatesztekkel kapcsolatos piacfelügyeleti eljárásban -
amely a Magyar Nemzet perben támadott cikkének meg|elenésekor még folyamatban volt _ az
eljárás lezarásakor dokumentációs hiányosságok álltak fenn. A cím által sugalltakkal ellentétben
pedig a bíróság nem azérthelyezte hatályon kívül a hatóság döntését, mert a Diagon Kft. a HlNl
tesztekkel kapcsolatban teljes mértékben eleget tett a dokumentációs kötelezettségének, ebben a
kérdésben ugyanis nem született bírósági döntés.

A fent hivatkozott cikk szerint ,,Paphalmi szerint a vállalattal szemben indított eljárás során nyolc
alkalommal kértek hiánypótlást. Ezzel szemben a Diagon jogi képviselője a tárgyaláson kijelentette,
valójában 12 alkalomról volt szó, és mindannyiszor újabb és újabb adatszolgáltatásra szólították fel
a céget, nem pedig hiánypótlásra.''
A cikk hivatkozott része félreérthető, és hamis színben hinteti fel a valóságot, mert egyoldalúan azt
állítja, arnit a Diagon Kft. ügyvédje állított atárgya|áson, hogy az EEKH minden alkalommal újabb
és újabb adatszolgáItatást kért a Diagon Kft-től. Ezzel szemben a valóság az,hogy ez az áIIítás nem
igaz, ernek tisztázására a tárgyaláson Sor került.

A cikk utolsó mondata, amely szerint ,,A hivatal Kuriához benffitott felülvizsgálati kérelmét
azonban tegnap elutasította a legfelsőbb jogorvoslati szerv" , valótlan tényt állít. Ez a mondat a
tárgyaláson a Diagon Kft. ügyvéd1e részeről hangzott el, kérdésként feltéve az EEKH elnökének,
hogy tudomása van-e erről, aki elmondta' hogy nem rendelkezik ilyen információval. Tekintettel
arra, l'rcgy a hivatalhoz a fentiek szerinti döntés nem érkezett, a mai napon az EEKH jogi
képviselője megkereste a Kúriát a Diagon Kft. ügyében született kéthatározattal kapcsolatosan, és
azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a tárgyalás kitűzése folyamatban Van' nem utasították el a hivatal
felülvizsgálati kérelmét.

Fentiek alapján a Ptk' 79.$-éhan, valamint az Smtv. 12. $-ában foglalt rendelkezések alapján kérem
jelen kérelem kézhezvételét követő 5 napon belül az alábbi közlemény kozzétételét mindazon
orgánumokban, amelyekben a valótlanságot állító cikk megjelent:

,,20|2. február 21-én megielent ,,Mindent beadott a Diagon'o című cikkünkben a Diagon Kft.
és a Magyar Nemzet szerkesztősége közőtt folyó sajtóper kapcsán félreérthetően
fogalmaztunk, az ügyben 2012, február 20-án megtartott tárgyaláson elhangzottakból
véletlenszerűen, iisszefüggéstelenül és egyoldalúan kiragadott mondatokat idéztünk, amelyek
a leadott formában félreérthetőek és egyértelműen alkalmasak voltak arra, hogy az olvasókat
megtévesztve a valóságot hamis színben tüntessék fel. Valótlanul állítottuk, és nem felel meg a
valóságnak, hogy Lz Egészségügyi Engedélyezési és Kőzigazgatási Hivatal Kúriához
benyújtott felülvizsgálati kérelmét elutasította a legfelsőbb jogorvoslati szerv.''

Kérem a fenti szöveg szó szeinti, változtatás nélktili megjelentetését a Yllággazdaság nyomtatott és
internetes oldalain, továbbá kérem Önt, hogy olvasóik korrekt és pontos tájékoztatása érdekében az
EEKH-t érintő bármely cikk megjelentetése előtt a cikk tervezetét szíveskedjen megküldeni a
hivatal részere. TÍ$ékoztatom továbbá, hogy jelen helyreigazitást kérelmet a kialakult
gyakorlatnak megfelelően - az EEKH honlapján is megjelentetjük.

Budapest, 2012. február 24.
Tisztelettel:


