Adatgyűjtés - OSAP 1626
Tisztelt Adatszolgáltató!
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program adatgyűjtéseiről és adatátvételeiről szóló 388/2017. (XII. 13.) Korm. rendelet által elrendelt OSAP 1626. nyilvántartási számú, „Adatgyűjtés az egészségügyi ágazati munkaügyi és bérnyilvántartási rendszeréhez” c. adatbeküldés módja 2025. évben (a 2024. év vonatkozásában) a korábbi gyakorlathoz képest nem változik.
Mivel 2024-ben több adatszolgáltató intézmény átalakulással megszűnt, kérjük az átalakulásban érintett intézmények regisztrált kapcsolattartóit, hogy szíveskedjenek áttekinteni a személyes felhasználói fiókjukban tárolt intézményi és felhasználói adatokat, és az „Intézményi adatok módosítása” menüpontból nyíló felületen az „Intézmény megszűnésének dátuma” alatt az intézmény megszűnésének dátumát is szíveskedjenek megadni. Felhívjuk szíves figyelmüket arra, hogy az átalakulással megszűnő intézmények esetében adatszolgáltatási kötelezettség van azokra a hónapokra vonatkozóan, amíg az intézmény fennállt, még akkor is, ha a jogutód intézmény a Magyar Államkincstár központosított illetmény-számfejtési rendszerébe (KIRÁ-ba) belépett, és ezzel kikerült az adatgyűjtés adatszolgáltatói köréből. Amennyiben a jogutód intézmény nem lépett be a KIRÁ-ba, akkor az új intézményt adatszolgáltatási kötelezettség terheli! Ez esetben a jogutód intézmény új intézményként történő regisztrációja szükséges, melyet munkatársunktól kérhet a weblapunk alján található elérhetőségek egyikén.
Az adatbeküldés módja:
A rekordkép leírásban szereplő intézményi- és jogviszony-szintű adatállományok beküldésére (feltöltésére) az erre a célra kialakításra került [weboldalunkon] van lehetőség. A feltöltő felület megnyitásáról értesítést küldünk valamennyi adatszolgáltatásra kötelezett intézmény részére. Amennyiben az Ön által képviselt intézmény adatszolgáltató az OSAP 1626. nysz. statisztika vonatkozásában, de nem kapott értesítést az adatszolgáltatás teljesítéséről, kérjük vegye fel munkatársainkkal a kapcsolatot a weblapunk alján közölt elérhetőségeken.
Az adatgyűjtés szerkezete:
Az adatszolgáltatás teljesítésére az előző évekhez hasonlóan továbbra is két állomány (intézményi és jogviszony adatok) előállítása és megküldése útján lesz lehetőség.
Az egyes állományok tartalmi leírását, a kapcsolódó kitöltési útmutatót, valamint a bérjogcímek besorolásához iránymutatásul szolgáló, a Magyar Államkincstár bérjogcímek kategorizálási gyakorlatát tartalmazó táblázatot a weblapunk alján elhelyezett linkekről tölthetik le.
Az adatszolgáltatás jogszabály által meghatározott határideje 2025. február 28.
Az adatszolgáltatással kapcsolatos bármilyen kérdés felmerülése esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot velünk a This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. email címen, vagy telefonon a +36 1 338-4757, illetve a +36 30 6888-225 számokon.
Letölthető dokumentumok: