ÁEEK | Emberi Erőforrás Fejlesztési Főigazgatóság - Központ

Külföldi állampolgársággal rendelkezők részére kamarai tagság nélkül is igazolható az egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultság

Tisztelt Ügyfeleink!

2017.01.01. napjától hatályos jogszabályi rendelkezésnek megfelelően kamarai tagság nélkül is igazolható az egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultság, ha a külföldi állampolgársággal rendelkező egészségügyi dolgozó az egészségügyi szakképesítés megszerzését követően egészségügyi tevékenységet Magyarországon nem kíván folytatni, az egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultság igazolása kizárólag a szakképesítése külföldön történő elismerése miatt szükséges.

Azon egészségügyi dolgozók, akikre a fentiek vonatkoznak, a kamarai tagság igazolása nélkül is felvételt nyerhetnek a működési nyilvántartásba, ehhez azonban szükséges a lenti, „Nyilatkozat külföldi állampolgárok részére” megnevezésű nyilatkozat magyar vagy angol nyelvű változatának kitöltése, aláírása és a kérelemhez történő csatolása.

Megértésüket köszönjük!

ÁEEK-EFF Nyilvántartási és Továbbképzési Főosztály

Dear Customers,

From 1st January 2017 it is not obligatory to have the membership of the chamber if you are a health worker with foreign citizenship and you will never want to work in the area of health in Hungary, the permission for the health activity – certificate of the Hungarian operational registration – is only necessary due to the recognition of professional qualification abroad.

Regarding the above mentioned a health worker can get the operational registration without the membership of the chamber, but it is required to attach the hungarian or english version of the declaration below „Declaration for foreign citizens” to the application form.

National Healthcare Service Center

- Nyilatkozat külföldi állampolgároknak HU
- Declaration for foreign citizens EN

Ügyfélkapcsolati telefonszámok

Rezidens ösztöndíjak: Flór, Gábor, Markusovszky, Méhes, Than, hiányszakma - és képzőhelyi akkreditáció

Nyilvántartás, SZAFTEX, működési kártya, meghosszabbítás és továbbképzési programok

Hatósági bizonyítványok, elismerés és humánerőforrás-monitoring adatszolgáltatás

Szakképzés- és vizsgaszervezés intézményeknek, OKJ-SZVK, futárnap, feladatlap/mérőeszköz, OSZTV, Euroskill

Képzések és vizsgák szervezése oktatásban résztvevőknek



Alap- és működési nyilvántartás: +36 1 411-1146

Szakdolgozók továbbképzési pontjai, Szaftex: +36 1 411-1147

Europass bizonyítvány: +36 1 919-0343/184

OKJ képzések: +36 1 919-0343/184

OKJ vizsgák: +36 1 919-0343/150

Tanulmányi ügyek: +36 1 919-0343/121

Egészségügyi modul képzés és vizsga: +36 1 919-0343/189

Természetgyógyászati modul vizsga: +36 1 919-0343/184

Természetgyógyászati szakmai képzések és vizsgák: +36 1 919-3334

Továbbképzésekre jelentkezés és információ kérése: +36 1 919-0343/137

Külföldön szerzett egészségügyi szakképesítések elismerésével kapcsolatos ügyek:
+36 1 919-3336

Hatósági bizonyítványok kiadásával kapcsolatos ügyek: +36 1 919-3336

Orvosi igazolás közbenső hitelesítésével kapcsolatos ügyek: +36 1 919-3336

 

Értesítjük tisztelt Ügyfeleinket, hogy néhány telefonszámunk megváltozott:

új szám

egység

 

megszűnt telefonszám

919-3345

104. iroda

Szakképzés Fejlesztési Főosztály

(429-4091)

919-3346

214. iroda

Nemzeti Vizsgabizottság

(429-4095)

919-3347

213. iroda

Nemzeti Vizsgabizottság

(429-4093)

 

Kiemelt szakorvosi szakmák rendszerbevételi eljárása

Tisztelt Orvostan-hallgatók/Általános Orvosok!

Az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakmai képzés részletes szabályairól szóló 16/2010. (IV.15.) EüM. rendelet 3. § (1) bekezdés a) pontjának megfelelően a 2016. szeptember 16-ig be nem töltött kiemelt szakorvosi szakmák országos keretszámainak betöltése érdekében központi rendszerbevételi eljárás lefolytatására kerül sor. A kiemelt szakorvosi szakmák, amelyre jelentkezni lehet:

- idegsebészet,
- honvéd-, katasztrófa- és rendvédelem orvostan.

A központi rendszerbevételi eljárást az ENKK bonyolítja le. A rendszerbevételi eljárás tájékoztatója az alábbi linken érhető el.

A rendszerbevételi eljárás jelentkezési lapja letölthető a következő helyről.

A jelentkezési lapok beadási határideje: 2017. január 31. A határidő jogvesztő, a leteltét követően benyújtott pályázatok elfogadására, a késedelem igazolására, vagy méltányossági eljárás lefolytatására nincs mód. A pályázatot postai úton vagy személyesen, magyar nyelven lehet beküldeni az alábbi címre:

A postai úton is megküldendő pályázati adatlapok esetében a benyújtás határideje szempontjából a postára adás napja számít.

Személyesen benyújtható hétfőtől csütörtökig 8.00-16.30-ig, pénteken 8.00-14.00-ig az ENKK Szakképzés Támogatási Főosztályán, 1085 Budapest, Horánszky u. 24., II. emelet 202-es iroda. 

Tisztelettel:
Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központ

Ösztöndíj kiírás

Tisztelt Rezidensek!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központ a támogatott szakképzésben résztvevő jelöltek részére a mai napon meghirdeti

- a szakorvosjelöltek részére kiírt Markusovszky Lajos Ösztöndíjat,

- a csecsemő- és gyermekgyógyász szakorvosjelöltek részére kiírt Méhes Károly Ösztöndíjat,

- az oxyológia és sürgősségi orvostan szakorvosjelöltek részére kiírt Gábor Aurél Ösztöndíjat,

- a honvéd-, katasztrófa- és rendvédelem orvostan szakorvos jelöltek részére kiírt Flór Ferenc Ösztöndíjat,

a szakgyógyszerész-jelöltek részére kiírt Than Károly Ösztöndíjat, valamint

- a hiányszakmás képzésben résztvevők részére kiírt Ösztöndíjat.

Az ösztöndíjak kiírások az alábbi linkeken érhetőek el:

Markusovszky Lajos ösztöndíj kiírás

Méhes Károly ösztöndíj kiírás

Gábor Aurél ösztöndíj kiírás

Hiányszakmás ösztöndíj kiírás

Than Károly ösztöndíj kiírás

Flór Ferenc Ösztöndíj kiírás

A pályázati adatlap – regisztrációt követően – kitölthető az Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központ (a továbbiakban: ENKK) honlapján a következő linkre kattintva (http://rezidens.enkk.hu/), ahol az adatlap kitöltéséhez segítséget nyújtó útmutató is megtalálható.

A pályázatok benyújtásának határideje 2017. február 6. A határidő jogvesztő, a leteltét követően benyújtott pályázatok elfogadására, a késedelem igazolására, vagy méltányossági eljárás lefolytatására nincs mód. Az előzetesen elektronikus úton kitöltött, kinyomtatott és aláírt pályázatot postai úton vagy személyesen, magyar nyelven lehet beküldeni a pályázatkezelő szervhez az alábbi címre:

Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központ

Szakképzés Támogatási Főosztály

Levélcím: 1085 Budapest, Horánszky u. 24.

A postai úton is megküldendő pályázati adatlapok esetében a benyújtás határideje szempontjából a postára adás napja számít.

Személyesen benyújtható hétfőtől csütörtökig 8.00-16.30-ig, pénteken 8.00-14.00-ig az ENKK Szakképzés Támogatási Főosztályán, 1085 Budapest, Horánszky u. 24., II. emelet 202-es iroda.

Szervezeti változások: Orvostechnikai és Kábítószerügyi Főosztály

Tisztelt Ügyfeleink!
 
Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a központi hivatalok és a költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálatával kapcsolatos intézkedésekről szóló 312/2016. (VI. 13.) Korm. határozat értelmében az Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központ (a továbbiakban: ENKK) jogutódlással megszűnik. 
 
Az egyes központi hivatalok és költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálatával összefüggő jogutódlásáról, valamint egyes közfeladatok átvételérő szóló 378/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet értelmében az ENKK Orvostechnikai Főosztálya és a Kábítószerügyi Főosztálya által ellátott feladatok tekintetében az ENKK jogutódja az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (a továbbiakban: OGYÉI).
 
Az említett Főosztályok hatósági feladatait – így az orvostechnikai eszközökkel kapcsolatos (orvostechnikai eszközök regisztrálása, piacfelügyelete, váratlan eseményeinek bejelentése, klinikai vizsgálatának engedélyezése, tanúsító szervezetek kijelölése és felügyelete), illetve a kábítószerekkel és pszichotróp anyagokkal, valamint új pszichoaktív anyagokkal végezhető tevékenységekhez kapcsolódó engedélyezési és nyilvántartásba vételi eljárásokat, továbbá a külföldön felhasználni kívánt orvosi igazolások hitelesítését 2017. január 1. napjától az OGYÉI azonos elnevezésű Főosztályai látják el.
 
Az átalakulással kapcsolatos további tudnivalókért kérjük, hogy kísérjék figyelemmel az OGYÉI honlapját (https://www.ogyei.gov.hu/nyitooldal/)!